Krize rağmen çok satıyor, dişçimin tavanında LCD var

31 Ağustos 2008 Pazar

Dünyada yaşanan ekonomik durgunluğa rağmen LCD pazarının büyüdüğünü belirten Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı Aka Gündüz Özdemir, "Geçen yıl Avrupa yüzde 30, Amerika yüzde 50 büyüdü. Kriz dönemlerinde insanlar evden çıkmak istemez. Bu nedenle televizyon aldılar. LCD’ler giderek daha fazla dekoratif amaçlı kullanılıyor. Örneğin, benim dişçimin tavanında bile LCD TV var" dedi.

KOÇ Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı Aka Gündüz Özdemir, yaşanan ekonomik durgunluğa karşın dünyada LCD pazarında büyüme olduğuna dikkat çekerek, "Avrupa geçen yıl yüzde 30 büyüdü, Amerika ise yüzde 50 büyüdü. Kriz dönemlerinde insanlar evden çıkmak istemez. Bu nedenle televizyon aldılar. LCD’ler giderek daha fazla dekoratif ve moda amacıyla kullanılıyor. Örneğin, benim dişçimin tavanında bile LCD TV var. Geçtiğimiz yıl cep telefonu satışları yüzde 50 küçüldü. Buna karşın LCD pazarı hızla büyüyor" dedi.

Kriz uyarısı

Özdemir, dünyada batıdan başlayan ekonomik krizin etkilerinin giderek doğuda daha fazla hissedileceğini belirterek, "Amerika’da başlayan mortgage krizi, giderek etkisini Avrupa’da daha fazla hissettiriyor. Batıda başlayan krizin etkileri giderek doğuya doğru yayılacak. Türkiye’nin bu gidişattan etkilenmemesi için tedbir alması şart" dedi. Özdemir, Almanya’nın başkenti Berlin’de bugün sona erecek olan Tüketici Elektroniği Fuarı IFA 2008’de gazetecilerin sorularını yanıtladı. Özdemir, Avrupa’nın birçok bölgesinde iş yaptıkları için krizin etkilerini ülkelerde hissettiklerini söyledi. Özdemir, Amerika’da başlayan mortgage krizinin dünyada petrol, gıda ve enerji fiyatlarını tetiklediğini hatırlatarak, "İngiltere kan kaybediyor, İspanya bu sürecin içinde, İtalya sıkıntıda. Bugün artık dünkü geçim indeksiyle hayatınızı sürdüremezsiniz. Enflasyon giderek artıyor. Biz de Avrupa’nın her yerinde iş yaptığımız için bu gelişmeleri hissediyoruz" diye konuştu.

Dövizle borç riskli

Türkiye’nin ihracatının büyük bir kısmını Avrupa Birliği ülkelerine yaptığına da değinen Özdemir, "Bütün verilere baktığımızda açıkça gördüğümüz şu: ’Kriz geliyor ve bütün şirketler tedbirli olmak zorunda. Döviz pozisyonlarını düzgün tutmaları gerekiyor" uyarısında bulundu. Aka Gündüz Özdemir, 2001 krizinde bir gecede trilyon zararlar yazıldığını ve o günleri unutmadıklarını vurguladı ve "Cari açığın çok iyi yönetilmesi lazım. Döviz rezervlerinde şimdilik sorun yok ama bir krizle tetiklenirse ciddi sıkıntı yaratabilirler" dedi. Dövizle borçlananların özellikle dikkatli olması gerektiğinin de altını çizen Özdemir şunları söyledi: "Özellikle AB’ye ihracat yapan firmalar çok dikkatli olmalı. Zemin sağlam değil. Şirketler farklı pazarlardaki fırsatları iyi değerlendirmeli."

Arçelik’in ihracat hedefi 2 milyar Euro

2001’de 10 ülkeye ihracat yaparken bugün 106 ülkeye ihracat yaptıklarını kaydeden Aka Gündüz Özdemir, "En büyük argümanımız fiyat farkı. Biz ucuza üretiyoruz. Bu yıl 2 milyar Euro ihracat hedefliyoruz, ciromuz ise 4 milyar doları bulur" diye konuştu. Özdemir, Beko ve Grundig markalarıyla katıldığı IFA 2008 fuarı için yaklaşık 1.5 milyon Euro harcadığını belirterek, 750 metrekarelik toplam alanda Beko’nun 120, Grundig’in 400 ürününü tanıttığını ifade etti.

Toshiba çevreci LCD üretti

JAPON elektronik üreticisi Toshiba da fuarın genelinde yer alan çevreci ürünler trendine uydu. Şirket çıkardığı iki LCD TV modeliyle çevreye daha az zarar veriyor. Enerji tüketimi az olan iki modelde parlaklık kontrolü çoğaltılarak arka ışıkların sayısı azaltıldı. Televizyonların ağırlığı da yüzde 19 oranında azaltıldı. Karbon emisyon hacmi de düşürülen televizyon modellerinde yemi bir panel kullanıldı. Bu panel güç tüketmini yüzde 20 oranında azaltıyor.