ABERCROMBİE, DURGUNLUĞA RAĞMEN İNDİRİM YAPMAYACAK

25 Ağustos 2008 Pazartesi

ünyanın Süper Gücü, En

Büyük Ekonomisi Amerika'da Mortgage Kriziyle Başlayan Durgunluk, Ülkenin En Büyük Perakendecilerine de Sıçradı.


Dünyanın süper gücü, en büyük ekonomisi Amerika’da mortgage kriziyle başlayan durgunluk, ülkenin en büyük perakendecilerine de sıçradı.

Efsane marka Abercrombie & Fitch (A&F) bile satışlarının düştüğünü açıkladı. ABD’li dev department store (çok katlı mağaza) ve perkande grubu JC Penney ve giyim grubu Abercrombie & Fitch’in satışlarındaki gerileme dikkat çekti.


Satışı yüzde 4 düştü

Her iki grup da Mayıs-Ağustos arası bazı mağazalarda satışların yüzde 4 kadar düştüğünü açıkladı. Perakendeye yansıyan durgunlukta mortgaga krizi kadar yüksek petrol fiyatlarının da etkili olduğu belirtiliyor. Perakende pazarının üst ve alt marka grupları arasında ortada yer alan Abercrombie & Fitch, satışları artırmak için indirim yoluna gitmiyor. Abercrombie & Fitch CEO’su Mike Jefferies, "Makroekonomik koşullardan dolayı biz fiyat ya da promosyonlar ile rekabet etmeyiz. Bu çok kolay ve kısa vadede satışları artırmak için baştan çıkarıcı bir yöntem olsa da indirim ve promosyon yapmayacağız" dedi. CEO, markanın kalite ve ikon statüsünü asla tehlikeye atamayacaklarını ve dikkat etmek zorunda olduklarını söyledi. Abercrombie’nin satışları bazı outlet (indirim, seri sonu ve fabrika satış mağazası) mağazalarında yüzde 3 civarında artsa da, grubun Abercrombie çocuk mağazaları dahil diğer markalarındaki keskin gerileme toplamda satışların düşmesine neden oldu.